ERASMUS+ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Sıkça Sorulan Sorular_Öğrenim

1-     Öğrenim Anlaşması nedir?

Öğrenim anlaşması gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Oradaki ders programınızı gösterir.

2-     Erasmus öğrencisi olarak yurt dışında bulunduğum sürede kendi üniversiteme kayıt yaptıracak mıyım, katkı payımı ödemem gerekir mi?

Kendi üniversitenize öğrenci katkı payı (üniversite harcı) ödemek zorundasınız. Ancak ders seçmezsiniz ve dolayısıyla ders kaydı yaptırmazsınız.

3-     Kredi Yurtlar Kurumu'ndan kredi alıyorum. Erasmus Programı'na kabul edilirsem, kredim kesilir mi?

Hayır krediniz kesilmez. Erasmus programından yararlanan öğrencilerin başka kurumdan aldığı hiçbir burs/ kredi kesilmez.

4-      Erasmus Öğrencisi olarak giderken tamamlamam gereken belgeler nelerdir?

Belgeler bağlantısını TIKLAyınız.

5-      Belgelerde nelere dikkat etmem gerekir?

Eksiksiz doldurma, tarih, imza, isim, gerekliyse mühür

6-      Pasaport ve vize işlemlerini kendim mi yapmak zorundayım?

Evet. Pasaport ve vize işlemleri sizin kendi sorumluluğunuzdadır. Erasmus Ofisi size sadece vize almanızı kolaylaştıracak bir belge verir.

7-      Vize için ne kadar zaman önce başvurmam gerekiyor?

Erasmus öğrencisi seçildikten hemen sonra gideceğiniz ülkenin konsolosluğunu veya büyükelçiliğini arayınız, bazı ülkelerde vizenin verilmesi 5 aya kadar çıkabilmektedir.

8-      Gittiğim üniversite bana kalacak yer bulmak zorunda mıdır?

Gittiğiniz üniversite kalacak yer bulmak zorunda değildir ama genelde Erasmus öğrencilerinin kalacak yer bulmalarına ve sorunlarına yardım edebilir.

9-      Hangi sağlık sigortasını yaptırmalıyım?

Uluslararası geçerliliği olan sağlık sigortasını tercih ediniz. Gittiğiniz ülkenin sigortasını da yaptırabilirsiniz. Sigortaların içerikleri ve kapsamları dikkatlice araştırılıp yapılmalıdır

10-   Erasmus öğrencisi seçildikten sonra ne zaman Erasmus Hibesini alacağım?

Erasmus Hibesinin %70'ini değişime gitmeden hemen önce, geri kalan %30'sini ise Erasmus öğrencisi olarak eğitiminizi tamamlayıp döndükten ve gerekli belgeleri tamamlayıp Erasmus  Ofisi'ne teslim ettikten sonra alacaksınız.

11-   Erasmus öğrencisi olarak gittiğim üniversitede Oryantasyon programına katılacak mıyım?

Evet. Neredeyse her üniversite gelen Erasmus öğrencilerine Oryantasyon programı hazırlamaktadır. Oryantasyon programı sizin, o üniversite ve eğitim sistemi hakkında bilgi almanıza yardımcı olur.

12-   Öğrenim Anlaşması tamamlandıktan sonra alacağım derslerde yurtdışına gitmeden ya da gittikten sonra değişiklik yapabilir miyim?

Evet, Bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz.

13-   Gittiğim üniversitenin kendi öğrencileri ile, benim sahip olacağım teknik ve sosyal imkanlar aynı olacak mı?

Evet. Örn: Laboratuar imkanlarından eşit olarak faydalanabilirsiniz. Dikkat: Diğer öğrenciler için ücrete tabi olan olanaklar (fotokopi vs.) sizin için de aynı ücret karşılığını ödemeniz koşuluyla geçerlidir.

14-   Ne kadar Erasmus Hibesi alabilirim?

Misafir olacaginiz üniversitede alacaginiz aylik hibe miktari ülkeden ülkeye degismektedir, fakat bu miktar tüm ihtiyaçlarinizi karsilayacak düzeyde olmayabilir.

15-  Güz dönemi öğrenim hareketliliği için asil olarak seçildim. Bahar dönemine hibesiz uzatma yapabilir miyim?

İlk dönem için seçilmiş öğrencilerin faaliyetlerini ikinci döneme de uzatmak istemeleri halinde ve süre uzatımları için tüm Erasmus kurallarının uygulanması şartı ile öğrencilerin HİBESİZ olarak ikinci dönem kalmasına izin verilebilir. Uzatmak isteyen öğrencilerin karşı kurumdaki son başvuru tarihlerini takip ederek belgelerini tamamlamaları gerekmektedir.

              16-  Faaliyet  Süresinin Uzatılması için hangi şartların sağlanması gerekir?

Süre uzatılması yalnızca mevcut akademik yıl süresi içerisinde gerçekleşebilir. Süre uzatması gerçekleştirilmesi için aşağıdaki şartların sağlanması gerekir:

1.Gerekli düzeltmelerin (sözleşme belgelerinin güncellenmesi, öğrenim anlaşmasının yenilenmesi, vb.) mevcut planlanan Erasmus dönemi bitmeden en az 1 ay önce tamamlanmalıdır.

2.Süre uzatımının mevcut dönemi aralıksız takip etmesi (tatiller ve dönem araları aralık olarak kabul edilmez.),

3.Uzatılan süre Merkezle yükseköğretim kurumu arasında imzalanan sözleşme bitiş tarihinden sonraya sarkamaz

17- Faaliyet süresinin uzatılması için gerekli belgeler nelerdir?

Gerekli Belgeler :

1. Uzatma dönemlerini içeren bir kabul mektubu, (Tarihleri açık olarak belirtilmiş Örn:  ( 15/02/2016 - 30/06/2016 )

2. Uzatma dönemlerini kapsayan bir Learning Agreement, (30 ECTS içeren , bölüm koordinatörü onaylı)

3. İnternet sayfamızda yayınlanacak olan Bölüm Onay Yazılarının imzalatılması,  ( Bu işlemi sizin yerinize bir arkadaşınız tamamlayabilir.)

4. İkinci dönemin başlamasından itibaren bir ay içerisinde oturum veya vize örneklerinin taranmış birer örneğinin Kurum Koordinatörlüğüne ulaştırılması,

5.Belgelerini tamamlayan öğrenciler için koordinatörlüğümüz tarafından hazırlanacak Ek Sözleşme ( 2 nüsha) ( Her bir sözleşme ıslak imzalı olacak )

NOT: Belgelerin orijinal, ıslak imzalı olması gerekmektedir. İlk önce taranıp mail olarak sonra da posta yoluyla gönderilmesi uygundur.